Wie ben ik

[cmsmasters_row][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_text]

Wie ben ik?

Ik ben Dagmar Stamborg. Ik ben geboren op 18 augustus 1992 in Enschede. Na 3 maanden op deze aardbodem te zijn verschenen ben ik verhuisd naar Losser. ik voel me dan ook een echte Lossenaar.

Ik ben full-time leerkracht op KBS De Martinus. Lesgeven doe ik met veel passie. Wat maakt dat ik ervoor heb gekozen om een leerkracht te zijn? Iedereen is uniek en ik vind het fantastisch om te ontdekken ‘wat maakt dat deze leerling is zoals hij of zij is en wat kan ik doen zodat deze leerling zich optimaal kan ontwikkelen.’ Ook kan ik mijn creativiteit erin kwijt: mijn eigen lessen maken, bekende liedjes omzetten, zodat ze makkelijker spellingsregels kunnen onthouden, bewegend leren lessen bedenken, diepgaande kringgesprekken voeren enz. Iedere dag is anders, iedere dag is bijzonder. Ik mag de leerlingen iets leren, maar ik leer ook weer iets van hen, hoe gaaf is dat!

In mijn vrije tijd wandel ik graag met mijn hond: Bella. Naast dat ik met haar wandel, heeft ze ook leren dansen.
Mijn tweede passie is creatief bezig zijn: handletteren, daimond painting, schilderen, tekenen enz.
Daarnaast vind ik het ook fijn om te lezen, netflixen, reizen, fitnessen, workshops rondom dansen bij te wonen, gezellig met vriendinnen bij te kletsen enz.

Mijn allergrootste passie naast het lesgeven voor een klas is dansen. Dit is al vroeg begonnen. Eerst ben ik gestart met Jazz-ballet. Rond mijn tiener jaren ben ik overgegaan op streetdance. De laatste jaren heb ik les in hiphop en modern-jazz.
Al vrij vroeg ben ik met vrijwilligerswerk gestart: dansen met mensen met een verstandelijke beperking. sinds 2020 ben ik hoofdleiding van deze fantastische groep. Iets wat ik met veel passie doe en ook heel veel voor terug krijg. Daarnaast heb ik 3 jaar dansles gegeven aan kids onder AGVL. Hier heb ik veel mogen leren, van daaruit is mijn droom uitgekomen!

[/cmsmasters_text][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_top_style=”default” data_bot_style=”default” data_color=”default” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_heading type=”h1″ font_weight=”normal” font_style=”normal” text_align=”left” margin_top=”0″ margin_bottom=”20″ animation_delay=”0″]Heading[/cmsmasters_heading][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row][cmsmasters_row data_width=”boxed” data_padding_left=”3″ data_padding_right=”3″ data_top_style=”default” data_bot_style=”default” data_color=”default” data_bg_position=”top center” data_bg_repeat=”no-repeat” data_bg_attachment=”scroll” data_bg_size=”cover” data_bg_parallax_ratio=”0.5″ data_padding_top=”0″ data_padding_bottom=”50″][cmsmasters_column data_width=”1/1″][cmsmasters_icon_list_items type=”block” icon_type=”icon” icon=”cmsmasters-icon-custom-dance-2″ icon_size=”30″ heading=”h4″ icon_space=”100″ items_color_type=”border” border_width=”10″ border_radius=”50%” unifier_width=”1″ position=”left” animation_delay=”0″][cmsmasters_icon_list_item icon=”cmsmasters-icon-custom-dance-6″ title=”Iedereen is uniek”]

  • ik accepteer een ieder zoals hij of zij is en bij mij mag je zijn wie je bent.
  • de één is goed in mimiek/zichzelf laten zien, de ander is goed in het snel oppakken van de choreo. Hoe gaaf is het om nog meer te groeien in dat wat je al kan.

[/cmsmasters_icon_list_item][cmsmasters_icon_list_item icon=”cmsmasters-icon-custom-dance-8″ title=”Van waarde voelen”]

  • Ik zie de leerling, observeer, luister en handel hierna. Op deze manier voelen de leerlingen zich gezien, gehoord en van waarde.
  • Krijgen ze zelfvertrouwen door mijn positiviteit: ik kijk naar dat wat ze al kunnen en probeer ze hierin nog meer te laten groeien.

[/cmsmasters_icon_list_item][cmsmasters_icon_list_item icon=”cmsmasters-icon-custom-dance-2″ title=”Ruimte om te groeien”]

  • Ik bied de leerlingen ruimte om te groeien in niet alleen hun dansontwikkeling, maar ook in hun persoonlijke ontwikkeling
  • Sommige leerlingen voelen zich onzeker of zijn bang om zichzelf te uiten. Door mijn rustige stem en actieve luisterhouding, wordt de sfeer snel omgebogen. Mede door de veiligheid die wordt geboden.
  • Ik was zelf ook altijd een heel onzeker meisje, die zichzelf niet graag durfde te laten zien. Drie factoren hebben mij laten inzien dat ik van waarde ben, dat ik mezelf mag zijn en mezelf mag laten zien en dit gun ik al mijn leerlingen/dansers. Deze factoren waren: dansen, mijn dansdocent en door mijn collega/vriendin ben ik geworden wie ik nu ben.
  • Ik kijk vooral naar dat wat je al wel kan en laat je daar nog beter in worden.
  • Wanneer de choreografie niet meteen lukt, dan is dit een moment om samen te kijken naar het begin. Samen vallen en opstaan. Ik weet hoe het is om te vallen, wat dit met je kan doen en helemaal als je dit alleen moet doen. Bij dansschool juf doen we alles samen en sta je nooit alleen! ‘Degene die valt en weer opstaat is zoveel sterker dan degene die nooit gevallen is.’

[/cmsmasters_icon_list_item][/cmsmasters_icon_list_items][/cmsmasters_column][/cmsmasters_row]

Sorry, the comment form is closed at this time.